onsdag 21 augusti 2013

Herr Krokodil....

Kära hjärtanes vad svårt det var att virka en krokodil, eller kanske alligator. Kort sagt ett krokodildjur.
Jag har övat och gjort om...sytt och virkat. Det här är nog det mest kaosartade projektet hittills! Det finns minst 4 kasserade käkar och den som Herr Krokodil nu har sitter upp o ner!? Underkäken som jag gjorde kortare blev helt plötsligt längre?
Han är gjord av SMC Cotton Time grön och ljusbeige, ögonen och tänderna av Bianca, ljusgul, svart och vit. 
Som vanligt när jag virkar ett djur så tycker jag det är bra att kolla in hur det ser ut i verkligheten. Herr Krokodil gjordes efter en trevlig typ jag träffade på i Bangkok häromsistens.





Trevliga typen från Bangkok!

4 kommentarer:

  1. Hej !
    Det där var en redit fin krokodil.. du gör så fina saker .
    Snart ska jag med va igång igen med virkning ..
    Ha de bäst och virka på // Ingmarie

    SvaraRadera
  2. Hejhej!
    Herr Krokodil var verkligen en utmaning! Tack!
    Ja, kör igång! Själv borde jag lägga upp mina senaste.
    Ska bli kul att se vad du hittar på!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Du råkar inte ha ett mönster att dela med dig? :) Jättefin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Önskar att jag hade det! Jag har gjort andra krokodiler men ingen har blivit så bra som Herr Krokodil. På nåt sätt blev han bra utan att jag egentligen vet hur jag gjorde...

      Radera