tisdag 14 maj 2013

Min kära lilla Åsna!

I vissa kulturer är det ganska förolämpande att kalla någon för åsna, helt sjukt tycker jag! Åsnor är ju supersöta! När jag gjorde min åsna kollade jag på gamla Kalle Anka kortisar bland annat Don Donald, The Village Smithy och Donalds Gold Mine, alla episoder har nämligen en åsna i sig.
Åsnan blev väl inte het lik Kalles, blev en egen variant. Virkad i 8/4 bomullsgarn.
Gratis mönster finns här!




Nu åker jag på semester, får se när det blir något nytt att lägga upp!

3 kommentarer:

  1. Den är supersöt! Du råkar inte ha mönstret och har lust att dela med dig?
    Jag bor i Portugal och är volontär på ett hägn där de har åsnor som haft ett eländigt liv. Har en rescue-åsna själv också. Skulle vara kul att göra några fina åsnor att sälja som sponsring för åsnorna. Du kan läsa om dom här om du vill veta mer.
    Mvh
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annelie!
      Var inne på din sida, fantastiskt jobb ni gör! Jag har inget mönster MEN jag har åsnan här och ska försöka kopiera den och skriva mönster. Jag har aldrig skrivit mönster förut men jag ska försöka mitt bästa för åsnornas skull! Jag lägger upp här på bloggen så snart jag har listat ut hur jag virkat. :D
      Jättekul att du gillar min lilla åsna!

      Radera
    2. Åh vad gulligt! Håller tummarna och med tanke på vilka fina grejer du gjort går det säkert som en dans :-)
      Ha det så gott och lycka till

      Radera