onsdag 4 juli 2012

Ekorrn satt i granen....

Var är kottarna!?
Här hemma har vi massor av ekorrar som busar runt i träden, kände verkligen att jag ville ha en egen! Efter ganska mycket knep och knåp kom Kurresmack fram, alldeles mörkröd med guldiga ögon. Som vanligt när jag virkar ihop ett djur brukar jag googla fram riktiga djur som modeller att gå efter, lite svårt med ekorrar då de har så kutig rygg men ändå är smala framtill.....Min blev lite av en tjockis! Benen var också svåra, jag gjorde två rundlar som jag satte långa fötter under.....Blev lite förfärad när han mest liknade en röd rullstol! De små armarna sydde jag ihop som att han ska hålla i nåt gott, en bra pose men samtidigt lite taskigt eftersom jag inte virkat något ekollon eller kotte.
Kurresmack är helt gjord i mörkrött ullgarn med guldiga säkerhetsögon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar