torsdag 28 juni 2012

Stortruten den mindre...!

Hello!
Den här stortruten gjorde jag till Stortruten den större, min lillasyster på 12 år. Kärt barn har många namn sägs det och en dag, kanske efter att ha läst Stina och Stortruten började jag kalla henne det. När det var hennes tur att få en amigurumi ville hon helst av allt ha en stortrut. Hon fick beskriva hur hon tänkte att den skulle se ut, stora ögon och öron, långa fötter, söt....Sen var det bara att sätta igång!


Stortruten är gjort i ullgarn och fick stora fina säkerhetsögon.
Munnen blev stor och rund, en stortrut  låter och pratar väldigt mycket!

2 kommentarer:

  1. Stortruten är min favorit!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker oxå mycket om Stortruten fast inte lika mycket som jag tycker om dig, stora Stortruten. Kramar

    SvaraRadera